“ISO 9001-training: Begrip van kwaliteitsmanagement en normen”

ISO-9001-training

Een ISO 9001 training is gericht op het verkrijgen van inzicht en kennis over de ISO 9001 norm voor kwaliteitsmanagementsystemen. De training is bedoeld voor professionals die betrokken zijn bij kwaliteitsmanagement, procesverbetering, auditing of gewoon geïnteresseerd zijn in het begrijpen van de ISO 9001 normen. Het doel van de ISO 9001 training is om de deelnemers te verrijken met kennis die ze nodig hebben om een basis te leggen voor kwaliteitsmanagement binnen organisaties. 

Hoe verloopt de ISO 9001 training

Tijdens een tweedaags durende cursus krijg je alle informatie tot je die je nodig hebt om te begrijpen wat ISO 9001 inhoudt. Door alle uitleg over de fundamentele principes en voordelen van kwaliteitsmanagement binnen organisaties ontwikkel je een inzicht over de ISO 9001 norm. Je leert waarom het belangrijk is, en hoe het wordt gebruikt als leidraad voor kwaliteitsmanagement. Daarnaast leer je alles over kwaliteitsmanagement, zoals klantgerichtheid, leiderschap, betrokkenheid van medewerkers en continue verbetering. Het is belangrijk om te weten wat de structuur van ISO 9001 is, hoe de norm wordt toegepast en geëvalueerd. Dus ook dit zal te pas komen in de ISO 90091 training. Tijdens de training ga je bezig met hoe je de klanttevredenheid kan verhogen, en hoe processen kunnen worden verbeterd. Je krijgt praktische tips en leert om overwegingen bij het implementeren van kwaliteitsmanagementsystemen volgens ISO 9001 toe te passen. 

De voordelen

De ISO 9001 training brengt een aantal voordelen met zich mee. Er zijn veel organisaties die ervoor kiezen om de norm te implementeren binnen hun bedrijf, en daar zijn experts voor nodig. Hier zijn een aantal voordelen van de ISO 9001. 

  • Verhoogde klanttevredenheid. De norm helpt organisaties om te voldoen aan de behoeften en verwachtingen van klanten. Ze zijn meer klantgericht bezig wat kan leiden tot een hogere klanttevredenheid. 
  • Processen. ISO 9001 houdt zich bezig met het verbeteren van processen waardoor de processen efficiënter en effectiever worden. 
  • Betere besluitvorming. Door de norm worden organisaties verplicht om gegevens en feiten te gebruiken om beslissingen te nemen. 
  • Verbeteringen. Het doel van de norm is om continue verbetering af te dwingen bij processen en prestaties. Dit zorgt ervoor dat organisaties niet stil staan maar ontwikkelen en groeien. 
  • Verhoogde betrouwbaarheid. Doordat je veel bezig bent met het verbeteren van processen, wordt het ook steeds betrouwbaarder. Dit kan leiden tot meer consistente en voorspelbare resultaten. 
  • Risicobeheer. Wanneer er een probleem of uitdaging ontstaat is het fijn dat je weet wat te doen. Door het implementeren van de ISO 9001 norm heb je een gedeelte risicobeheer, waardoor je beter voorbereid zal zijn op tegenslagen. 
  • Internationale erkenning. Wellicht een hele belangrijke die niet vergeten mag worden is dat de ISO 9001 wereldwijd erkend en gerespecteerd is. Dit is ideaal wanneer jouw bedrijf internationale ambities heeft of als je op zoek bent naar nieuwe partnerschappen.